Trimsalon Eindhoven

Een barbier volgt geen opleiding in een gespecialiseerde school en blijft volledig in staat om het haar te wassen en te knippen.

Hij kan een deskundig oordeel geven over het geslacht van een baby, en kan complete kapsels knippen als de klant daarom vraagt.

Om barbier te worden, moet men het haar enkele dagen na de geboorte scheren, aangezien de huid van de pasgeborene nog niet ver genoeg gegroeid is om de lengte van een kapperskam of scheermesjes te bereiken.

kappers knippen het haar terwijl de klant zit. De kapper gebruikt een tondeuse om het haar over de rug te knippen.

Barbershops kunnen klein of groot zijn, afhankelijk van de hoeveelheid en de lengte van het haar. In een Trimsalon betaalt een klant gewoonlijk de kapperspremie, of een patronaatspremie, en krijgt hij een goede basisknipbeurt. De knipbeurt omvat de halslijn, de rug, de voorkant en de zijkanten.

Het is promotie voor de kapperszaak om de hals vrij aan te bieden. Als een klant zijn hals laat knippen, weet de kapper precies waar hij de snede moet plaatsen om de perfecte look te krijgen.

Kapperszaken kunnen ook haarkleuring, permanenten en steilen aanbieden. Van deze diensten kan op elk moment, op elke plaats en door elke klant gebruik worden gemaakt.

Soorten kapperszaken

Het aantal kapperszaken in een bepaald gebied kan worden bepaald door de vraag en de beschikbaarheid van vakmensen. In grotere steden zijn kapperszaken te vinden in elk huizenblok. In kleinere steden is het echter meestal moeilijker om een kapper te vinden. De stad moet een algemene winkel of marktplaats hebben voor de verkoop van basisdiensten zoals levensmiddelen, medicijnen en deuren. De bevolking van de stad is overwegend van voorbijgaande aard en mensen die hun werkzame leven doorbrengen met handenarbeid, vinden het wassen, kleuren en stylen vertrouwd werk. De stylisten moeten zowel ervaren als bekwaam zijn om deze taken uit te voeren, daarom hebben grotere steden vaak meer schoonheids- en haarspeciaalzaken.

Meestal hebben kapperszaken in kleine steden een zelfstandige bedrijfsvoering. Dit betekent dat de barbier geen aanspraak kan maken op enige vorm van leidinggevende rol in de winkel, tenzij hij zelf de producten inkoopt of de technieken uitvoert. Dergelijke winkels worden “belatories” genoemd, en traditioneel is de grootste winkeleigenaar meestal ook de eigenaar van de salon.

Schoonheidswinkel gebruik

Het gebruik van schoonheidssalons is ook gebruikelijk in kleinere steden. Er zijn momenten dat de salon de enige winkel is die dezelfde dienst aanbiedt. In dergelijke gevallen wordt de naam van de schoonheidswinkel afgeleid van de naam van de stad. Bijvoorbeeld, Shea-Bleather’s Beauty Shop, Where Beautiful Can Be Found is een winkel met de naam Shea-Bleather, gelegen in Kalfsschaduw, ongeveer twee mijl van de stadsgrens.

Schoonheidswinkel etiquette

Wanneer een klant een schoonheidszaak binnenkomt, moet hij eerst door de wasruimte gaan, en dan moet hij de te gebruiken producten controleren, en als hij hulp nodig heeft, moet hij het hokje van de schoonheidsapparatuur binnengaan, en wachten tot de technicus de apparatuur klaar heeft. Als de apparatuur klaar is, moet hij samen met de styliste nagaan of hij aanpassingen moet doen.

Een stylist moet de apparatuur en de producten die hij gebruikt op de salonapparatuur tonen. Hij moet op de toonbank duidelijk maken welke producten voor uw haar zijn, en voor hem. Hij moet de producten voor zijn klanten in hun cabines bewaren. Om de stylisten in staat te stellen hun werk te doen en hun klanten te bedienen, moeten de kapsaleigenaars goed nadenken over de manier waarop ze hun producten uitstallen.

op een plaats waar het publiek het kan zien.

schoongehouden

opgeslagen temperatuur

gekoeld

vrij van gevaren

alleen gebruikt door stylisten

de apparatuur van de salon wordt aan het einde van het proces gereinigd

na elk gebruik van de apparatuur

elke stylist begint met een opleiding

Wanneer de salonuitrusting in de groothandel wordt verkocht, betaalt de groothandelkoper de volledige kostprijs. De salon moet het dan opnieuw verkopen in een kleinhandelssetting of aan een andere koper.

De uitstalling mag niet de verkeerde indruk wekken van de inferieure kwaliteit van de salonapparatuur.

IALA promoot de voordelen van salonapparatuur met behulp van foto’s en demonstraties.

Het gebruik van foto’s en demonstraties helpt de klant om de voordelen van de salonapparatuur te begrijpen. Ik hoor graag van klanten die me vertellen dat ze onze salonapparatuur geweldig vonden.